De Federale Pensioendienst is de cruciale speler in het Belgische pensioenlandschap. Om de uitdagingen van vandaag en morgen aan te pakken, werkt de overheidsdienst samen met Cronos Public Services en competence center B.Adapted. Samen stomen we de Federale Pensioendienst klaar voor de toekomst.
Hoe kan je op een begrijpelijke, overzichtelijke en aantrekkelijke manier communiceren over de resultaten van een overheidsdienst? Toerisme Vlaanderen zat al even te broeden op een andere aanpak. Samen met Radikal realiseerden ze op minder dan een maand een leuk en interactief jaarverslag voor 2017 – een ware showcasepagina voor de resultaten van 2017.
Aan het woord Tine Vandermeersch, communicatieverantwoordelijke bij Toerisme Vlaanderen.
Waarom de stap naar een digitale showcasepagina?
“Als overheidsbedrijf heb je de taak om transparant te communiceren. De manier waarop kunnen we vrij bepalen. Deze showcase is voor ons een extern PR-instrument om te communiceren met onze partners en stakeholders. We tonen onze dienstverlening, wat we doen met de dotatie, onze resultaten en stimuleren samenwerkingen. Daarnaast is het ook goed voor interne doeleinden omdat iedereen toch graag het resultaat van hun werk ziet”, vertelt Tine.
“We hebben over de jaren heen verschillende printformats gehad, maar de tijdsinvestering woog niet meer op ten opzichte van de ROI. Wat deden de mensen met onze gedrukte versie? Geraakte het tot bij de persoon die het echt moest lezen? Wat werd effectief gelezen?”, gaat Tine verder.