Vacature

Wordt u onze nieuwe Bid Manager?

Wat houdt deze functie in?

Als bid manager binnen onze organisatie acteert u als projectmanager tijdens de offerte fase van een ICT project. U begeleidt offertes en ondersteunt bij het uitzetten van strategieën en doelstellingen (als rode draad over de competence centers heen en aangepast aan de overheidsdienst). Daarbij bent u, op basis van uw kennis van de ontwikkelingen in uw vakgebied en de markt, van toegevoegde waarde voor onze organisatie.

In deze functie:

  • Verwerkt u opdrachten zelfstandig en heeft u leidinggevende ervaring.
  • Vervult u de rol van een gedegen adviseur op tactisch/strategisch niveau, communiceert u overtuigend en creëert u draagvlak.
  • Bent u steeds klantgericht, analytisch en gedreven.
  • Begeleidt u de offertes van het begin tot het einde. U bent daarom ook bereid om de meer administratieve taken daarrond op te nemen en in te staan voor de eindredactie van de offerte.

Gezocht profiel

  • U heeft een masterdiploma of gelijk door ervaring met een ICT-achtergrond
  • U bent een ervaren projectmanager of bid manager
  • U heeft een brede algemene ICT-kennis opgebouwd
  • U heeft ervaring in planningen en schattingen maken
  • U heeft ervaring in het maken van kwalitatief hoogstaande offertes voor maatwerk oplossingen, en/of voor pakketimplementaties.
  • U kan een visie opbouwen die producten of oplossingen overstijgt
  • U heeft zeer sterke communicatie skills (zowel mondeling als schriftelijk)
  • U heeft ervaring in het ondersteunen van business development en verkoop
  • U kan voor een offerte de KPI’s, de risico’s en de opportuniteiten goed inschatten
  • U bent gedreven en kan mensen motiveren
  • U bent punctueel en hebt oog voor kwaliteit
  • U straalt maturiteit en vertrouwen uit
  • Uw talenkennis omvat NL / FR / EN

Aanbod

  • U zal deel uitmaken van de grootste private Belgische IT groep en van een enthousiast team met een open en no nonsense attitude en een cultuur van ondernemerschap
  • U kan mee bouwen aan een onderneming die inzet op groei en innovatie
  • U verkrijgt een competitieve verloning, bedrijfswagen, Flex income plan, Hospitalisatie – en groepsverzekering, …

Tot slot

De Cronos Groep werd opgericht in 1991 door Jef de Wit, die het bedrijf vandaag nog steeds leidt. Inmiddels bestaat de groep uit een 400tal competence centers met in totaal 8.000 medewerkers. De jaarlijkse omzet bedraagt ongeveer 1 miljard euro.

Cronos Public Services is de entiteit binnen de groep die de relatie met de publieke instellingen beheert en het volledige portfolio van de groep aanbiedt aan deze klanten. Het team telt 40 medewerkers en realiseerde in 2021 een omzet van 200 miljoen euro.

Voelt u zich geroepen om ons team te komen versterken?

Contacteer ons, we maken graag met je kennis!

Mieke De Smet

Director

Tom Schrijvers

Bid Office Manager

Ontdek meer

Project
Opgroeien zet in op digitale transformatie: sneller en veiliger ondersteuning voor gezinnen in Vlaanderen en Brussel

23 augustus 2024 – Bij Opgroeien draait alles om het bieden van de best mogelijke ondersteuning aan kinderen en gezinnen. Samen met onze experts en Brightfox hebben we via Project ZOE 2.0 een aanzienlijke stap vooruit gezet in de digitalisering van hun processen, waardoor gezinnen nu sneller en efficiënter hulp krijgen.

Lees meer
Project
Datamigratie en cyberveiligheid: FOD Sociale Zekerheid moderniseert IT-infrastructuur

13 juni 2024 – Het datacentrum van de FOD Sociale Zekerheid wordt tegen eind 2026 ontmanteld. Dit past binnen de bredere strategie van de federale overheid om de digitale transformatie te versnellen en de dataveiligheid te verhogen. De FOD ging op zoek naar een toekomstbestendige oplossing en vond die met de hulp van Cronos Public Services.

Lees meer
Raamcontract
Het VITO-raamcontract in de praktijk: Universiteit Antwerpen breidt opslaginfrastructuur uit

12 juni 2024 – Cronos Public Services werd via het VITO-raamcontract ingeschakeld om de opslaginfrastructuur van Universiteit Antwerpen uit te breiden. Dit project versterkt de digitale capaciteit van de universiteit en ondersteunt haar onderzoeksinitiatieven. Competence center Neoria werd ingeschakeld voor het leveren van hoogwaardige ICT-oplossingen.

Lees meer
Raamcontract
Optimaliseer uw bedrijfsprocessen met de Camunda-overeenkomst

11 juni 2024 – Het Cronos competence center Blue Goose haalde een raamovereenkomst met Smals binnen voor het leveren van Camunda-diensten en -support. Dit betekent dat u, als u actief bent binnen de overheid, een beroep kunt doen op Cronos Public Services om uw bedrijfsprocessen te optimaliseren.

Lees meer

Elk kwartaal bundelen we relevant nieuws en boeiende cases in onze nieuwsbrief. Schrijf u hier in om deze te ontvangen.