Vacature

Wordt u onze nieuwe Bid Manager?

Wat houdt deze functie in?

Als bid manager binnen onze organisatie acteert u als projectmanager tijdens de offerte fase van een ICT project. U begeleidt offertes en ondersteunt bij het uitzetten van strategieën en doelstellingen (als rode draad over de competence centers heen en aangepast aan de overheidsdienst). Daarbij bent u, op basis van uw kennis van de ontwikkelingen in uw vakgebied en de markt, van toegevoegde waarde voor onze organisatie.

In deze functie:

  • Verwerkt u opdrachten zelfstandig en heeft u leidinggevende ervaring.
  • Vervult u de rol van een gedegen adviseur op tactisch/strategisch niveau, communiceert u overtuigend en creëert u draagvlak.
  • Bent u steeds klantgericht, analytisch en gedreven.
  • Begeleidt u de offertes van het begin tot het einde. U bent daarom ook bereid om de meer administratieve taken daarrond op te nemen en in te staan voor de eindredactie van de offerte.

Gezocht profiel

  • U heeft een masterdiploma of gelijk door ervaring met een ICT-achtergrond
  • U bent een ervaren projectmanager of bid manager
  • U heeft een brede algemene ICT-kennis opgebouwd
  • U heeft ervaring in planningen en schattingen maken
  • U heeft ervaring in het maken van kwalitatief hoogstaande offertes voor maatwerk oplossingen, en/of voor pakketimplementaties.
  • U kan een visie opbouwen die producten of oplossingen overstijgt
  • U heeft zeer sterke communicatie skills (zowel mondeling als schriftelijk)
  • U heeft ervaring in het ondersteunen van business development en verkoop
  • U kan voor een offerte de KPI’s, de risico’s en de opportuniteiten goed inschatten
  • U bent gedreven en kan mensen motiveren
  • U bent punctueel en hebt oog voor kwaliteit
  • U straalt maturiteit en vertrouwen uit
  • Uw talenkennis omvat NL / FR / EN

Aanbod

  • U zal deel uitmaken van de grootste private Belgische IT groep en van een enthousiast team met een open en no nonsense attitude en een cultuur van ondernemerschap
  • U kan mee bouwen aan een onderneming die inzet op groei en innovatie
  • U verkrijgt een competitieve verloning, bedrijfswagen, Flex income plan, Hospitalisatie – en groepsverzekering, …

Tot slot

De Cronos Groep werd opgericht in 1991 door Jef de Wit, die het bedrijf vandaag nog steeds leidt. Inmiddels bestaat de groep uit een 400tal competence centers met in totaal 8.000 medewerkers. De jaarlijkse omzet bedraagt ongeveer 1 miljard euro.

Cronos Public Services is de entiteit binnen de groep die de relatie met de publieke instellingen beheert en het volledige portfolio van de groep aanbiedt aan deze klanten. Het team telt 40 medewerkers en realiseerde in 2021 een omzet van 200 miljoen euro.

Voelt u zich geroepen om ons team te komen versterken?

Contacteer ons, we maken graag met je kennis!

Mieke De Smet

Director

Tom Schrijvers

Bid Office Manager

Ontdek meer

Frank Robben op bezoek bij Cronos Public Services

14 maart 2023 – Begin deze maand was Frank Robben, administrateur-generaal van de Kruispuntbank van de Sociale Zekerheid en gedelegeerd bestuurder van SMALS, te gast bij Cronos Public Services. Hij ging in dialoog met onze competence centers over het hergebruik van ICT-diensten/componenten en over het ter beschikking stellen van data via API’s.

Lees meer
Generatieve AI in de publieke sector: implicaties, toepassingen & toekomst

16 februari 2023 – Ontdek de grenzeloze mogelijkheden van deze baanbrekende technologie en kom te weten hoe het onze manier van leven en werken nu al verandert tijdens deze webinar.

Lees meer
Project
RSZ – ONSS gaat aan de slag met Matomo voor GDPR-proof webanalyses en data dashboards


09 februari 2023 – Samen met onze experten van competence center Fluo gingen we bij de Rijksdienst voor Sociale Zekerheid aan de slag om GDPR-proof webanalyses en data dashboards op te maken in Matomo.

Lees meer
Aankondiging
Raamovereenkomst Archiefverwerking en Adviesverlening

02 februari 2023 – Samen met competence center Zeticon en het ecosysteem van maatwerkbedrijven rond Leve De Economie sloten we met Het Facilitiar Bedrijf van de Vlaamse overheid de raamovereenkomst Archiefverwerking en Adviesverlening af. Met deze raamovereenkomst kan u beroep doen op onze informatiebeheer experten.

Lees meer

Elk kwartaal bundelen we relevant nieuws en boeiende cases in onze nieuwsbrief. Schrijf u hier in om deze te ontvangen.