Project

Opgroeien zet in op digitale transformatie: sneller en veiliger ondersteuning voor gezinnen in Vlaanderen en Brussel

  • Digitale Transformatie

  • GDPR

  • Salesforce

Bij Opgroeien draait alles om het bieden van de best mogelijke ondersteuning aan kinderen en gezinnen. Samen met onze experts en Brightfox hebben we via Project ZOE 2.0 een aanzienlijke stap vooruit gezet in de digitalisering van hun processen, waardoor gezinnen nu sneller en efficiënter hulp krijgen.

 

Met behulp van Salesforce Service Cloud en Experience Cloud hebben we een complexe aanvraagprocedure omgezet naar een overzichtelijk digitaal proces. Dit zorgt ervoor dat gezinnen die recht hebben op een zorgtoeslag – een maandelijkse aanvulling op het Groeipakket – hun aanvragen nu veel sneller en transparanter kunnen volgen. Waar voorheen de evaluatie meer dan een jaar kon duren, gebeurt dit nu veel sneller dankzij de nieuwe digitale workflow.

 

Dataveiligheid staat centraal

Gevoelige data wordt optimaal beschermd met Salesforce Shield en andere integraties zoals eHealth, MijnBurgerprofiel, en Magda Document Service. Dankzij de implementatie van GDPR-compliance en de inzet van BYOK (Bring Your Own Key) wordt de privacy van alle betrokkenen gegarandeerd.

 

Eén platform voor alles

Door verschillende systemen te integreren binnen één gebruiksvriendelijke interface, wordt informatie nu op een centrale plek beheerd. Dit maakt het voor zowel artsen als gezinnen gemakkelijker om toegang te krijgen tot de nodige data en zorgt voor een naadloze ervaring.

 

Benieuwd hoe deze digitale transformatie een verschil maakt voor gezinnen in Vlaanderen en Brussel? Lees de volledige case op de website van onze competence center Brightfox (ENG).

 

Wenst u op de hoogte te blijven van al onze nieuwsupdates?

Volg dan zeker onze Cronos Public Services NV pagina op LinkedIn

Ontdek meer

Project
Datamigratie en cyberveiligheid: FOD Sociale Zekerheid moderniseert IT-infrastructuur

13 juni 2024 – Het datacentrum van de FOD Sociale Zekerheid wordt tegen eind 2026 ontmanteld. Dit past binnen de bredere strategie van de federale overheid om de digitale transformatie te versnellen en de dataveiligheid te verhogen. De FOD ging op zoek naar een toekomstbestendige oplossing en vond die met de hulp van Cronos Public Services.

Lees meer
Raamcontract
Het VITO-raamcontract in de praktijk: Universiteit Antwerpen breidt opslaginfrastructuur uit

12 juni 2024 – Cronos Public Services werd via het VITO-raamcontract ingeschakeld om de opslaginfrastructuur van Universiteit Antwerpen uit te breiden. Dit project versterkt de digitale capaciteit van de universiteit en ondersteunt haar onderzoeksinitiatieven. Competence center Neoria werd ingeschakeld voor het leveren van hoogwaardige ICT-oplossingen.

Lees meer
Raamcontract
Optimaliseer uw bedrijfsprocessen met de Camunda-overeenkomst

11 juni 2024 – Het Cronos competence center Blue Goose haalde een raamovereenkomst met Smals binnen voor het leveren van Camunda-diensten en -support. Dit betekent dat u, als u actief bent binnen de overheid, een beroep kunt doen op Cronos Public Services om uw bedrijfsprocessen te optimaliseren.

Lees meer
Awards
Jef De Wit en Dirk Deroost winnen IT Lifetime Achievement award van Computable

23 mei 2024 – Op Cybersec Europe 2024 werden gisteren de ComputableAwards uitgereikt en waar Dirk Deroost en Jef De Wit de IT Lifetime Achievement award in de wacht sleepten!

Lees meer

Elk kwartaal bundelen we relevant nieuws en boeiende cases in onze nieuwsbrief. Schrijf u hier in om deze te ontvangen.