Aankondiging

Infront en Microsoft Dynamics 365 zorgen voor technologische innovatie bij De Lijn

  • Infront

  • De Lijn

  • Microsoft

De Vlaamse Vervoermaatschappij De Lijn (& haar exploitanten) bedient dagelijks honderd duizenden mensen en is zo verantwoordelijk voor meer dan 200 miljoen voertuigkilometers op jaarbasis. Met behulp van ons competence center Infront en de kracht van Microsoft Dynamics 365 heeft de organisatie een digitale transformatie ondergaan.

De intelligente Microsoft-applicaties verbeteren de interne werkprocessen, verhogen de efficiëntie en optimaliseren de samenwerking bij De Lijn. Zo kunnen de medewerkers zich meer richten op de kern van hun werk, en minder op de administratieve lasten.

Verhoogde efficiëntie en tevredenheid

Twee veelgebruikte applicaties, Dispatching Incident Management en Driver Management, tonen de meerwaarde van deze nieuwe werkprocessen aan.

  • Dispatching Incident Management (DIM): Deze tool stelt De Lijn in staat om snel en effectief te reageren op incidenten zoals agressie, ongevallen en doorstromingsproblemen. Met slechts enkele klikken kunnen medewerkers alle relevante data verzamelen en ordenen, wat resulteert in een efficiëntere en snellere afhandeling van moeilijke situaties.
  • Driver Management (chauffeursbeheer): Deze tool biedt een compleet overzicht van de prestaties van chauffeurs., wat bijdraagt aan een efficiëntere bedrijfsvoering en betere werknemerstevredenheid.

Impact van de implementatie

De implementatie van deze tools heeft geleid tot een significante verbetering in het dagelijks werk van De Lijn. Het werk is niet alleen administratief eenvoudiger geworden, maar ook inhoudelijk interessanter. De flexibiliteit en eenvoud van Microsoft Dynamics 365 hebben de implementatietijd verkort en zorgen voor een vlottere bedrijfsvoering.

De samenwerking tussen Infront, Microsoft en De Lijn is een toonbeeld van hoe technologische innovatie een positieve invloed kan hebben op de efficiëntie en effectiviteit van een organisatie. Infront, de drijvende kracht achter deze transformatie, toont aan dat door de juiste tools en expertise in te zetten, zelfs de grootste en meest complexe organisaties zoals De Lijn hun dienstverlening kunnen verbeteren en hun werkprocessen kunnen optimaliseren.

Beter openbaar vervoer

Bij Cronos Public Services zijn we trots op dit project en de positieve impact die het heeft op zowel de medewerkers van De Lijn als alle burgers die gebruikmaken van hun diensten. Door onze krachten te bundelen kunnen we het openbaar vervoer in Vlaanderen moderniseren en verbeteren.

Wenst u op de hoogte te blijven van al onze nieuwsupdates?

Volg dan zeker onze Cronos Public Services NV pagina op LinkedIn

Ontdek meer

In de pers
Slimme camera’s jagen op onveilige situaties: Vlaanderen zet in op proactieve detectie van verkeersongevallen
1 maand geledenElke dag vallen er tientallen verkeersslachtoffers in ons land, en elk ongeval – hoe groot of klein ook – is er één te veel. Daarom lanceerde het Departement…
Lees meer
Aankondiging
Pionierswerk in Vlaanderen: het Solid Pod-platform van Athumi
2 maanden geledenAthumi, Inrupt, De Cronos Groep en Cronos Public Services zetten hun samenwerking verder om het gebruik van Solid in Vlaanderen te versnellen. Solid Pods of Personal Online Datastores…
Lees meer
Aankondiging
Spotbooking maakt toegang tot autoluwe zones en inname van openbaar domein in Mechelen makkelijker
4 maanden geledenStad Mechelen, Geosparc en Cronos Public Services slaan de handen in elkaar om de aanvraag van vergunningen gebruiksvriendelijker te maken voor burger én stadsdienst. Het project is wederom…
Lees meer
In de pers
Stad Brugge – toonaangevende toeristische trekpleister die technologie en innovatie stevig omarmt
4 maanden geledenStad Brugge zet de toon voor innovatie met de lancering van een nieuw Tourist Data Management System (TDMS). Met de hulp van Cronos Public Services en Codana ontwikkelden…
Lees meer

Elk kwartaal bundelen we relevant nieuws en boeiende cases in onze nieuwsbrief. Schrijf u hier in om deze te ontvangen.