
Infront
De Lijn
Microsoft

De Vlaamse Vervoermaatschappij De Lijn (& haar exploitanten) bedient dagelijks honderd duizenden mensen en is zo verantwoordelijk voor meer dan 200 miljoen voertuigkilometers op jaarbasis. Met behulp van ons competence center Infront en de kracht van Microsoft Dynamics 365 heeft de organisatie een digitale transformatie ondergaan.
De intelligente Microsoft-applicaties verbeteren de interne werkprocessen, verhogen de efficiëntie en optimaliseren de samenwerking bij De Lijn. Zo kunnen de medewerkers zich meer richten op de kern van hun werk, en minder op de administratieve lasten.
Twee veelgebruikte applicaties, Dispatching Incident Management en Driver Management, tonen de meerwaarde van deze nieuwe werkprocessen aan.
De implementatie van deze tools heeft geleid tot een significante verbetering in het dagelijks werk van De Lijn. Het werk is niet alleen administratief eenvoudiger geworden, maar ook inhoudelijk interessanter. De flexibiliteit en eenvoud van Microsoft Dynamics 365 hebben de implementatietijd verkort en zorgen voor een vlottere bedrijfsvoering.
De samenwerking tussen Infront, Microsoft en De Lijn is een toonbeeld van hoe technologische innovatie een positieve invloed kan hebben op de efficiëntie en effectiviteit van een organisatie. Infront, de drijvende kracht achter deze transformatie, toont aan dat door de juiste tools en expertise in te zetten, zelfs de grootste en meest complexe organisaties zoals De Lijn hun dienstverlening kunnen verbeteren en hun werkprocessen kunnen optimaliseren.
Bij Cronos Public Services zijn we trots op dit project en de positieve impact die het heeft op zowel de medewerkers van De Lijn als alle burgers die gebruikmaken van hun diensten. Door onze krachten te bundelen kunnen we het openbaar vervoer in Vlaanderen moderniseren en verbeteren.



29 juni 2025 – Binnen het domein Vervangingsinkomen, waar dagelijks wordt gewerkt aan het correct berekenen en uitbetalen van vervangingsinkomens, staan snelheid en kwaliteit centraal. Om nieuwe software snel en betrouwbaar in productie te brengen, is testautomatisatie van cruciaal belang. Om die uitdaging aan te pakken, werkte CM samen met Cronos Public Services en competence center M2Q aan een traject dat de teststrategie futureproof maakt.

29 juni 2025 – OVAM werkt dagelijks aan een duurzaam beheer van afval, materialen en bodem in Vlaanderen. Om haar werking verder te moderniseren en de interne efficiëntie te versterken, besloot OVAM om Microsoft Copilot te integreren in de organisatie. Samen met Cronos Public Services en onze experten van The Flow en MbarQ werd een meerfasentraject opgezet, met als doel medewerkers te ondersteunen in het gebruik van generatieve AI op een veilige en strategische manier.