Aankondiging

Infront en Microsoft Dynamics 365 zorgen voor technologische innovatie bij De Lijn

  • Infront

  • De Lijn

  • Microsoft

De Vlaamse Vervoermaatschappij De Lijn (& haar exploitanten) bedient dagelijks honderd duizenden mensen en is zo verantwoordelijk voor meer dan 200 miljoen voertuigkilometers op jaarbasis. Met behulp van ons competence center Infront en de kracht van Microsoft Dynamics 365 heeft de organisatie een digitale transformatie ondergaan.

De intelligente Microsoft-applicaties verbeteren de interne werkprocessen, verhogen de efficiëntie en optimaliseren de samenwerking bij De Lijn. Zo kunnen de medewerkers zich meer richten op de kern van hun werk, en minder op de administratieve lasten.

Verhoogde efficiëntie en tevredenheid

Twee veelgebruikte applicaties, Dispatching Incident Management en Driver Management, tonen de meerwaarde van deze nieuwe werkprocessen aan.

  • Dispatching Incident Management (DIM): Deze tool stelt De Lijn in staat om snel en effectief te reageren op incidenten zoals agressie, ongevallen en doorstromingsproblemen. Met slechts enkele klikken kunnen medewerkers alle relevante data verzamelen en ordenen, wat resulteert in een efficiëntere en snellere afhandeling van moeilijke situaties.
  • Driver Management (chauffeursbeheer): Deze tool biedt een compleet overzicht van de prestaties van chauffeurs., wat bijdraagt aan een efficiëntere bedrijfsvoering en betere werknemerstevredenheid.

Impact van de implementatie

De implementatie van deze tools heeft geleid tot een significante verbetering in het dagelijks werk van De Lijn. Het werk is niet alleen administratief eenvoudiger geworden, maar ook inhoudelijk interessanter. De flexibiliteit en eenvoud van Microsoft Dynamics 365 hebben de implementatietijd verkort en zorgen voor een vlottere bedrijfsvoering.

De samenwerking tussen Infront, Microsoft en De Lijn is een toonbeeld van hoe technologische innovatie een positieve invloed kan hebben op de efficiëntie en effectiviteit van een organisatie. Infront, de drijvende kracht achter deze transformatie, toont aan dat door de juiste tools en expertise in te zetten, zelfs de grootste en meest complexe organisaties zoals De Lijn hun dienstverlening kunnen verbeteren en hun werkprocessen kunnen optimaliseren.

Beter openbaar vervoer

Bij Cronos Public Services zijn we trots op dit project en de positieve impact die het heeft op zowel de medewerkers van De Lijn als alle burgers die gebruikmaken van hun diensten. Door onze krachten te bundelen kunnen we het openbaar vervoer in Vlaanderen moderniseren en verbeteren.

Wenst u op de hoogte te blijven van al onze nieuwsupdates?

Volg dan zeker onze Cronos Public Services NV pagina op LinkedIn

Ontdek meer

Event
Lunchsessie: Stedelijke Innovatie – Digitalisering op maat

24 januari 2025 – Bent u als beleidsmaker of ambtenaar verantwoordelijk voor digitale transformatie binnen uw stad of gemeente? Zoekt u concrete handvatten om uw burgers beter te bedienen met op maat gemaakte digitale producten die aansluiten bij hun behoeften? Tijdens deze inspirerende lunchsessie leert u hoe u een visie, doelen en roadmap kunt ontwikkelen voor een digitaal product dat aansluit bij de behoeften van uw stad én haar inwoners.

Lees meer
Aankondiging
Energie besparen en duurzaamheidsdoelen halen? Onze experten staan voor u klaar!

23 januari 2025 – De steeds strengere energiewetgeving stelt organisaties voor nieuwe uitdagingen. Samen met onze experten van competence center EPBeter bieden we oplossingen die verder gaan dan compliance en helpen we u uw gebouwen energiezuiniger, duurzamer en toekomstbestendig te maken. 
Ontdek wat wij voor uw organisatie kunnen betekenen.

Lees meer
Temse omarmt digitale toekomst: succesverhaal van een inspirerende transformatie

13 februari 2025 – Lokale besturen worden vroeg of laat geconfronteerd met de nood aan een grondige digitale transformatie. De complexiteit van bestaande systemen, de diversiteit aan behoeften binnen de samenleving en de noodzaak om alle belanghebbenden mee te krijgen, maken van deze transformatie een uitdagende opgave. Samen met Cronos Public Services en competence center Foursevens ging Lokaal Bestuur Temse op zoek naar een sterke visie, strategie en project governance. 

Lees meer
Actualiteit
Beste wensen voor het eindejaar!

19 december 2024 – Met het einde van het jaar in zicht willen wij u graag bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons in 2024.

Lees meer

Elk kwartaal bundelen we relevant nieuws en boeiende cases in onze nieuwsbrief. Schrijf u hier in om deze te ontvangen.