Enabel is het Ontwikkelingsagentschap van de federale overheid. Het agentschap, met hoofdzetel in Brussel, beheert met 2000 medewerkers zo’n 170 ontwikkelingsprojecten in een twintigtal landen in Afrika en het Midden-Oosten. Om vlot te kunnen samenwerken over de grenzen heen, groeide de nood aan een gemeenschappelijk platform, ondersteund door experten en digitale oplossingen. Cronos Public Services hielp het agentschap met een voorstel op maat.
De Hulpkas voor Werkloosheidsuitkeringen (HVW) krijgt dagelijks heel wat papieren documenten te verwerken, wat voor veel administratieve last zorgt. Bovendien neemt het verwerkingsproces veel tijd in beslag wanneer alles manueel moet gebeuren, en is een fout nooit veraf. Om dit administratieve proces te optimaliseren, keek de overheidsorganisatie in de richting van artificiële intelligentie. Dat bleek de juiste richting te zijn, want nu werkt de Hulpkas dankzij Cronos Public Services met een intuïtieve AI-applicatie die de werkefficiëntie aanzienlijk verhoogt.