familiehulp
Smart

Familiehulp vernieuwt website op een open en toekomstgericht CMS

Bij Familiehulp kan iedereen terecht die nood heeft aan thuisondersteunende diensten. Als maatschappelijk verantwoord werkgever zet Familiehulp sterk in op opleiding en vorming , met bijzondere aandacht voor kwetsbare groepen. Familiehulp  stelt alles in het werk om hun cliënten een optimale levenskwaliteit te bieden in een vertrouwde omgeving. Familiehulp stemt zijn dienstverlening af op de behoeften van haar klanten en biedt een gepast antwoord op elke vraag. Vertrouwen, innovatie en kwalitatieve dienstverlening staan er centraal.

Familiehulp wenste zijn site te vernieuwen en op een open en toekomstgericht CMS te plaatsen. De nieuwe website moest hun sterke merknaam naar een volgend niveau brengen. “Familiehulp is dé partner voor zorg, ondersteuning en huishoudelijke hulp voor iedereen in Vlaanderen en Brussel. Ons sterk merk vraagt om een sterke uitstraling”, zegt San Cooreman, manager marketing en communicatie van Familiehulp. “Daarom kozen wij in 2017 voor een nieuw logo en een nieuwe huisstijl. Ook een vernieuwde website kon niet uitblijven. “

Familiehulp schotelde ons een aantrekkelijk en uitdagend project voor, waarbij we de nodige aandacht moesten besteden aan de korte doorlooptijd voor de eerste fase. Maar wij gaan natuurlijk geen uitdaging uit de weg en gingen meteen akkoord.

Grootste uitdagingen

Op de website van Familiehulp kunnen bezoekers allerlei aanvragen indienen om bvb dienstencheques of zorg aan te vragen. Hierbij is het zeer belangrijk dat de aanvragen bij de juiste personen terechtkomen. Daarom heeft Familiehulp verschillende contactpunten die Calibrate op de website heeft verwerkt. Elk contactpunt is gelinkt aan een aantal postcodes en beschikt over een e-mailadres. Afhankelijk van de postcode die een gebruiker invult tijdens zijn aanvraag, komt die terecht in de mailbox van een specifiek e-mailadres. Dankzij een custom webform handler komt alles op de juiste plaats terecht!

Daarnaast is het belangrijk voor bezoekers om zo snel mogelijk informatie te vinden over hun dichtstbijzijnde contactpunten. Dat kan via de handige contactpagina, waar je verschillende kaarten terugvindt. Op die kaarten vinden bezoekers het contactpunt dat verantwoordelijk is voor hun regio. Daarbij wordt trouwens dezelfde methode gebruikt als bij de aanvragen. De bezoeker geeft zijn postcode of gemeente in en krijgt meteen alle informatie over het contactpunt. Maar dat contactpunt is niet noodzakelijk het dichtstbijzijnde. Daarom is het voor bezoekers ook nuttig om altijd het dichtstbijzijnde  opleidingscentrum, dagverzorgingshuis en kinderdagverblijf terug te vinden. Per type wordt een Google Maps-kaart ingeladen, maar er wordt maar één kaart getoond. Dat maakt het overzichtelijk en makkelijk voor bezoekers. Deze kaarten maken gebruik van een standaard Google Maps Search. “De dynamische contactpagina laat mensen vlot de weg vinden naar ons. Familiehulp is immers altijd in de buurt.

Ontdek meer

Innovatie
FIT investeert in modern data-ecosysteem

Data wordt niet voor niets omschreven als ‘het nieuwe goud’. Het is enorm waardevol, en dat weten ze ook bij Flanders Investment & Trade (FIT). Om export te stimuleren en buitenlandse bedrijven te overtuigen om te investeren in België …

Business
Wat zegt uw brein over uw potentieel? De Pensioendienst zocht het uit

Leidinggevenden binnen de Federale Pensioendienst dragen een grote verantwoordelijkheid. Voor hun team, maar ook voor alle burgers die beroep doen op hun diensten. De Pensioendienst ging op zoek naar een manier om de nieuwe lichting …

Innovatie
Stad Antwerpen en Digipolis bouwen aan de digitale dienstverlening van de toekomst

Elke dag doen Antwerpse verenigingen beroep op de diensten en de infrastructuur van stad Antwerpen, bijvoorbeeld om subsidies aan te vragen of lokalen te reserveren. Om deze processen in goede banen te leiden en de communicatie met de burger …

Innovatie
Innovatielab NMBS komt op stoom dankzij Cronos Public Services

De NMBS heeft de ambitie om een innoverende speler op de markt te worden door nieuwe technologieën maximaal te benutten om haar service te verbeteren. Om die snel te kunnen testen werd het Innovatielab opgericht.

Elk kwartaal bundelen we relevant nieuws en boeiende cases in onze nieuwsbrief. Schrijf u hier in om deze te ontvangen.