familiehulp
Smart

Familiehulp vernieuwt website op een open en toekomstgericht CMS

Bij Familiehulp kan iedereen terecht die nood heeft aan thuisondersteunende diensten. Als maatschappelijk verantwoord werkgever zet Familiehulp sterk in op opleiding en vorming , met bijzondere aandacht voor kwetsbare groepen. Familiehulp  stelt alles in het werk om hun cliënten een optimale levenskwaliteit te bieden in een vertrouwde omgeving. Familiehulp stemt zijn dienstverlening af op de behoeften van haar klanten en biedt een gepast antwoord op elke vraag. Vertrouwen, innovatie en kwalitatieve dienstverlening staan er centraal.

Familiehulp wenste zijn site te vernieuwen en op een open en toekomstgericht CMS te plaatsen. De nieuwe website moest hun sterke merknaam naar een volgend niveau brengen. “Familiehulp is dé partner voor zorg, ondersteuning en huishoudelijke hulp voor iedereen in Vlaanderen en Brussel. Ons sterk merk vraagt om een sterke uitstraling”, zegt San Cooreman, manager marketing en communicatie van Familiehulp. “Daarom kozen wij in 2017 voor een nieuw logo en een nieuwe huisstijl. Ook een vernieuwde website kon niet uitblijven. “

Familiehulp schotelde ons een aantrekkelijk en uitdagend project voor, waarbij we de nodige aandacht moesten besteden aan de korte doorlooptijd voor de eerste fase. Maar wij gaan natuurlijk geen uitdaging uit de weg en gingen meteen akkoord.

Grootste uitdagingen

Op de website van Familiehulp kunnen bezoekers allerlei aanvragen indienen om bvb dienstencheques of zorg aan te vragen. Hierbij is het zeer belangrijk dat de aanvragen bij de juiste personen terechtkomen. Daarom heeft Familiehulp verschillende contactpunten die Calibrate op de website heeft verwerkt. Elk contactpunt is gelinkt aan een aantal postcodes en beschikt over een e-mailadres. Afhankelijk van de postcode die een gebruiker invult tijdens zijn aanvraag, komt die terecht in de mailbox van een specifiek e-mailadres. Dankzij een custom webform handler komt alles op de juiste plaats terecht!

Daarnaast is het belangrijk voor bezoekers om zo snel mogelijk informatie te vinden over hun dichtstbijzijnde contactpunten. Dat kan via de handige contactpagina, waar je verschillende kaarten terugvindt. Op die kaarten vinden bezoekers het contactpunt dat verantwoordelijk is voor hun regio. Daarbij wordt trouwens dezelfde methode gebruikt als bij de aanvragen. De bezoeker geeft zijn postcode of gemeente in en krijgt meteen alle informatie over het contactpunt. Maar dat contactpunt is niet noodzakelijk het dichtstbijzijnde. Daarom is het voor bezoekers ook nuttig om altijd het dichtstbijzijnde  opleidingscentrum, dagverzorgingshuis en kinderdagverblijf terug te vinden. Per type wordt een Google Maps-kaart ingeladen, maar er wordt maar één kaart getoond. Dat maakt het overzichtelijk en makkelijk voor bezoekers. Deze kaarten maken gebruik van een standaard Google Maps Search. “De dynamische contactpagina laat mensen vlot de weg vinden naar ons. Familiehulp is immers altijd in de buurt.

Ontdek meer

Innovatie
Enabel verbindt internationale medewerkers met digitale tools

Enabel is het Ontwikkelingsagentschap van de federale overheid. Het agentschap, met hoofdzetel in Brussel, beheert met 2000 medewerkers zo’n 170 ontwikkelingsprojecten in een twintigtal landen in Afrika en het Midden-Oosten. Om vlot te kunnen samenwerken over de grenzen heen, groeide de nood aan een gemeenschappelijk platform, ondersteund door experten en digitale oplossingen. Cronos Public Services hielp het agentschap met een voorstel op maat.

Innovatie
Thomas More bouwt toekomst uit met nieuwe website

Met meer dan 21.000 studenten is Thomas More uitgegroeid tot de grootste hogeschool van Vlaanderen. Momenteel schrijft de kennisinstelling aan een nieuw hoofdstuk, met een sterke focus op levenslang leren, internationalisering en onderzoek. Bij dat nieuwe hoofdstuk hoort ook een gecentraliseerde website met daarop alle opleidingen, onderzoekscentra en andere initiatieven. Om de technische, creatieve en strategische aspecten van die overkoepelende website uit te werken, deed Thomas More beroep op Cronos Public Services.

Business
Wie werkt, wordt beloond: DWSE en VLABEL werken jobbonus uit

De Vlaamse overheid wil werklozen aanmoedigen om werk te zoeken, en tegelijkertijd werkenden stimuleren om aan het werk te blijven. Hiervoor werd de jobbonus in het leven geroepen. Het Departement Werk en Sociale Economie (DWSE), de Vlaamse Belastingdienst (VLABEL), Digitaal Vlaanderen en Cronos Public Services sloegen de handen in elkaar om deze bonus samen te realiseren.

Innovatie
FOD Mobiliteit en Vervoer innoveert met low-codeplatform vol voordelen

De FOD Mobiliteit en Vervoer ontwikkelt regelmatig nieuwe applicaties om de burger en het land te ondersteunen in het dagelijks leven te land, ter zee en in de lucht. Met de hulp van Cronos Public Services schakelde de FOD over naar een nieuw ontwikkelingsplatform waarbij gebruiksvriendelijkheid en snelheid centraal staat. Het geheim? Low-code.

Elk kwartaal bundelen we relevant nieuws en boeiende cases in onze nieuwsbrief. Schrijf u hier in om deze te ontvangen.