familiehulp
Smart

Familiehulp vernieuwt website op een open en toekomstgericht CMS

Bij Familiehulp kan iedereen terecht die nood heeft aan thuisondersteunende diensten. Als maatschappelijk verantwoord werkgever zet Familiehulp sterk in op opleiding en vorming , met bijzondere aandacht voor kwetsbare groepen. Familiehulp  stelt alles in het werk om hun cliënten een optimale levenskwaliteit te bieden in een vertrouwde omgeving. Familiehulp stemt zijn dienstverlening af op de behoeften van haar klanten en biedt een gepast antwoord op elke vraag. Vertrouwen, innovatie en kwalitatieve dienstverlening staan er centraal.

Familiehulp wenste zijn site te vernieuwen en op een open en toekomstgericht CMS te plaatsen. De nieuwe website moest hun sterke merknaam naar een volgend niveau brengen. “Familiehulp is dé partner voor zorg, ondersteuning en huishoudelijke hulp voor iedereen in Vlaanderen en Brussel. Ons sterk merk vraagt om een sterke uitstraling”, zegt San Cooreman, manager marketing en communicatie van Familiehulp. “Daarom kozen wij in 2017 voor een nieuw logo en een nieuwe huisstijl. Ook een vernieuwde website kon niet uitblijven. “

Familiehulp schotelde ons een aantrekkelijk en uitdagend project voor, waarbij we de nodige aandacht moesten besteden aan de korte doorlooptijd voor de eerste fase. Maar wij gaan natuurlijk geen uitdaging uit de weg en gingen meteen akkoord.

Grootste uitdagingen

Op de website van Familiehulp kunnen bezoekers allerlei aanvragen indienen om bvb dienstencheques of zorg aan te vragen. Hierbij is het zeer belangrijk dat de aanvragen bij de juiste personen terechtkomen. Daarom heeft Familiehulp verschillende contactpunten die Calibrate op de website heeft verwerkt. Elk contactpunt is gelinkt aan een aantal postcodes en beschikt over een e-mailadres. Afhankelijk van de postcode die een gebruiker invult tijdens zijn aanvraag, komt die terecht in de mailbox van een specifiek e-mailadres. Dankzij een custom webform handler komt alles op de juiste plaats terecht!

Daarnaast is het belangrijk voor bezoekers om zo snel mogelijk informatie te vinden over hun dichtstbijzijnde contactpunten. Dat kan via de handige contactpagina, waar je verschillende kaarten terugvindt. Op die kaarten vinden bezoekers het contactpunt dat verantwoordelijk is voor hun regio. Daarbij wordt trouwens dezelfde methode gebruikt als bij de aanvragen. De bezoeker geeft zijn postcode of gemeente in en krijgt meteen alle informatie over het contactpunt. Maar dat contactpunt is niet noodzakelijk het dichtstbijzijnde. Daarom is het voor bezoekers ook nuttig om altijd het dichtstbijzijnde  opleidingscentrum, dagverzorgingshuis en kinderdagverblijf terug te vinden. Per type wordt een Google Maps-kaart ingeladen, maar er wordt maar één kaart getoond. Dat maakt het overzichtelijk en makkelijk voor bezoekers. Deze kaarten maken gebruik van een standaard Google Maps Search. “De dynamische contactpagina laat mensen vlot de weg vinden naar ons. Familiehulp is immers altijd in de buurt.

Ontdek meer

Business
Federale Pensioendienst stoomt zich klaar voor de toekomst: wanneer strategie, enterprise architectuur en portfolio management samenkomen

De Federale Pensioendienst is de cruciale speler in het Belgische pensioenlandschap. Om de uitdagingen van vandaag en morgen aan te pakken, werkt de overheidsdienst samen met Cronos Public Services en competence center B.Adapted. Samen stomen we de Federale Pensioendienst klaar voor de toekomst.

Business
Het Verenigingsloket: één digitaal platform voor alle Vlaamse verenigingen

Het verenigingsleven krijgt een flinke boost met de lancering van het Verenigingsloket. Dit digitale platform bundelt informatie en dienstverlening van de Vlaamse overheid en lokale besturen en maakt het voor verenigingen eenvoudiger om alles te vinden wat ze nodig hebben. Samen met het Departement Cultuur, Jeugd en Media (CJM) en met de steun van Digitaal Vlaanderen werkte Cronos Public Services mee om het Verenigingsloket te realiseren.

Business
Stad Antwerpen digitaal: Mijn Antwerpen-app brengt stadsdiensten 24/7 binnen handbereik

Stad Antwerpen zet een grote stap in haar digitale transformatie met de lancering van de Mijn Antwerpen-app. Deze innovatieve mobiele applicatie is ontwikkeld om stadsdiensten en -activiteiten digitaal toegankelijk te maken voor iedereen. De app kwam tot stand door een strategische samenwerking tussen Stad Antwerpen, IT-partner Digipolis, Cronos Public Services en competence center icapps. 

Innovatie
Haven van Antwerpen-Brugge kiest met low-code voor vernieuwing en efficiëntie
Port of Antwerp-Bruges is steeds op zoek naar manieren om hun werking te optimaliseren. Met de hulp van Cronos Public Services zet het havenbedrijf volop in op low-code, een methode…

Elk kwartaal bundelen we relevant nieuws en boeiende cases in onze nieuwsbrief. Schrijf u hier in om deze te ontvangen.