header-bpost
Business

Bpost & hun Cronos team: pragmatisch en efficiënt samenwerken.

Olivier Hernandez is de Spaans-Belgische Directeur Financial Systems and Processes en Business ICT Manager bij bpost. Zijn dag ziet er net iets anders uit dan wat je van een directeur bij een overheidsbedrijf zou verwachten. Sinds bpost strategisch inzet op coaching en feedback, is dit ook waar hij het grootste deel van zijn dag aan spendeert. Het ondersteunen van een shared service center, het probleemoplossend denken en het process kwalitatief verbeteren: het zijn maar enkele van de dagdagelijkse doelstellingen bij bpost. De match met het Cronos team verliep dus ook vanuit deze ‘customer-first’ optiek.

“Cronos besteedt aandacht aan het begrijpen van hun klant en daardoor kunnen ze efficiënte en pragmatische oplossingen bieden.” – Olivier Hernandez.

Kennis en efficiëntie als basis voor ‘customer first’ samenwerking

Bpost, dat hoge verwachtingen heeft op het vlak van framework, methodologie maintenance, database-migratie en support ging de samenwerking met Cronos aan voor alles wat met Oracle Financials, Purchasing, Iprocurement en Advanced Collection te maken heeft. Zowel het onderhoud en de ondersteuning van de bestaande applicaties als het bouwen van nieuwe applicaties met de daarbij horende specifieke behoeften van de financiële afdeling van bpost worden door Cronos verzorgd.

De grondige kennis die Cronos opgebouwd heeft over de applicatie wordt gesmaakt door bpost.
Dankzij deze kennis zijn ze beter gewapend om bpost te helpen in het definiëren en het coderen van hun behoeften.

“Ze zijn pragmatisch, ze kennen het probleem van bpost en stellen op basis daarvan de juiste oplossingen voor.”

Snelle oplossing en duidelijke verwachtingen

In het geval van bpost stelden ze niet voor om tal van nieuwe systemen te bouwen, daarentegen vertrokken ze vanuit hun ervaring om een efficiënte oplossing voor te stellen en verder te bouwen op wat er al bestaat.

De oplossing die werd voorgesteld, werd steeds onderling besproken en ook voor de implementatie zaten beide teams terug aan tafel. Transparantie en vlotte communicatie draagt uiteraard altijd bij tot het succes van de samenwerking.

De Database Administrator van het Cronos team werkte voor dit gehele project vooral vanuit de kantoren van bpost aan het Muntplein in Brussel, de rest van het Cronos team kwam langs voor de statusmeetings maar werkte vooral remote. Voor Olivier bevorderde dit de samenwerking, aangezien doeltreffende communicatie hoog op de agenda staat bij bpost.

“De kwaliteit van het Cronos is hoogstaand, zowel op vlak van hun kennis als op persoonlijk niveau: de mensen waarmee we samenwerken zijn flexibel en passen perfect bij het bpost team.”

Hoe definieert bpost succes in dit project?

Bpost hecht enorm veel waarde aan de klantenervaring. Ook het project met Cronos kadert in het change management van bpost: alle projecten moeten voldoen aan de vooropgestelde kwaliteit binnen de vooropgestelde tijd en dus zonder impact op de boekhoudkundige en financiële verwerking en dit met een minimum aan incidenten.

“Indien er een probleem opduikt, rekenen we op hen om dit zo snel mogelijk op te lossen en daarmee bedoelen we dat dit geen impact mag hebben op de maandafsluiting.”

Verdere stappen

Zoals eerder dit jaar bekend gemaakt, wordt een groot deel van de IT-afdeling van bpost naar India geoffshored. Vanaf juli begint de overgang stap voor stap met Cronos vooralsnog in de lead in de beginfase. Met de outsourcing in het vooruitzicht, garandeert Cronos toch een uitstekende dienst.

Meer weten over dit project of ben je geïnteresseerd in een samenwerking? Contacteer ons.

Ontdek meer

Innovatie
Enabel verbindt internationale medewerkers met digitale tools

Enabel is het Ontwikkelingsagentschap van de federale overheid. Het agentschap, met hoofdzetel in Brussel, beheert met 2000 medewerkers zo’n 170 ontwikkelingsprojecten in een twintigtal landen in Afrika en het Midden-Oosten. Om vlot te kunnen samenwerken over de grenzen heen, groeide de nood aan een gemeenschappelijk platform, ondersteund door experten en digitale oplossingen. Cronos Public Services hielp het agentschap met een voorstel op maat.

Innovatie
Thomas More bouwt toekomst uit met nieuwe website

Met meer dan 21.000 studenten is Thomas More uitgegroeid tot de grootste hogeschool van Vlaanderen. Momenteel schrijft de kennisinstelling aan een nieuw hoofdstuk, met een sterke focus op levenslang leren, internationalisering en onderzoek. Bij dat nieuwe hoofdstuk hoort ook een gecentraliseerde website met daarop alle opleidingen, onderzoekscentra en andere initiatieven. Om de technische, creatieve en strategische aspecten van die overkoepelende website uit te werken, deed Thomas More beroep op Cronos Public Services.

Business
Wie werkt, wordt beloond: DWSE en VLABEL werken jobbonus uit

De Vlaamse overheid wil werklozen aanmoedigen om werk te zoeken, en tegelijkertijd werkenden stimuleren om aan het werk te blijven. Hiervoor werd de jobbonus in het leven geroepen. Het Departement Werk en Sociale Economie (DWSE), de Vlaamse Belastingdienst (VLABEL), Digitaal Vlaanderen en Cronos Public Services sloegen de handen in elkaar om deze bonus samen te realiseren.

Innovatie
FOD Mobiliteit en Vervoer innoveert met low-codeplatform vol voordelen

De FOD Mobiliteit en Vervoer ontwikkelt regelmatig nieuwe applicaties om de burger en het land te ondersteunen in het dagelijks leven te land, ter zee en in de lucht. Met de hulp van Cronos Public Services schakelde de FOD over naar een nieuw ontwikkelingsplatform waarbij gebruiksvriendelijkheid en snelheid centraal staat. Het geheim? Low-code.

Elk kwartaal bundelen we relevant nieuws en boeiende cases in onze nieuwsbrief. Schrijf u hier in om deze te ontvangen.