Business

De Nationale Loterij tilt hybride IT-beheer naar een hoger niveau

De Nationale Loterij vond in Cronos Public Services een nieuwe managed service provider. In een vlotte samenwerking tussen verschillende partijen worden kennis, expertise en proactiviteit samengebracht om het hybride beheer van virtuele machines on-premise en in Azure te optimaliseren.

De Nationale Loterij is bij het grote publiek bekend om de organisatie van openbare loterijen, krasloten en hun inzet voor ontelbare goede doelen. Het is een modern en innovatief vennootschap waar het gebruik van cloudoplossingen een integraal onderdeel is van de IT-strategie. In het najaar van 2023 vonden ze bij Cronos Public Services de ideale partner voor zowel het on-premise beheer van hun virtuele machines als managed services in de publieke cloudomgeving Azure.

Cronos Public Services, een eenheid waarop u kunt rekenen

Een sterke en nauwe samenwerking tussen onze competence centers maakte van Cronos Public Services de geknipte managed service provider voor de Nationale Loterij. Hybridge coördineerde de samenwerking en uniformiseerde de aanpak van het project. De strategie van de Nationale Loterij is om alles in de cloud te beheren, behalve de applicaties waarbij dit niet mogelijk is. Arxus zette hun unieke expertise en uitgebreide ervaring met de Azure-technologie in om zowel het on-premise beheer als het beheer in de publieke cloud te optimaliseren.

Een consistente, uniforme en gecoördineerde aanpak

In een eerste fase van het project analyseerden we grondig de bestaande omgeving van de Nationale Loterij. Die bestond deels uit virtuele machines die ter plekke werden beheerd en deels uit virtuele machines die al waren gemigreerd naar Azure. In overleg met de partners zochten we naar de beste manier om zo’n hybride omgeving in beheer te nemen. Door gebruik te maken van Azure Arc konden we de on-premise virtuele machines volledig integreren met de Azure-omgeving, waardoor we de efficiëntie en transparantie van het beheer aanzienlijk verhoogden. Zo boden we de Nationale Loterij een oplossing die het beste van on-premise en cloud combineert.

Arxus Customer Portal

De Nationale loterij kreeg ook toegang tot de Arxus Customer Portal. Het portaal geeft onze klanten op een veilige en gebruiksvriendelijke manier toegang tot ons ecosysteem. Met één klik op de knop kunnen klanten zelf checken welke diensten en/of producten ze momenteel afnemen, hoe gezond hun omgeving is, hun facturen raadplegen of checken wanneer de laatste updates uitgevoerd zijn. De Arxus Customer Portal is met andere woorden onze digitale voordeur waarbij we onze klanten extra functionaliteiten brengen door naar hun noden te luisteren.

Vertrouwen gebaseerd op kennis en expertise

Door de nauwe samenwerking tussen de competence centers en de uitgebreide kennis van en ervaring met Azure konden we zowel het on-premise beheer als het beheer in de Azure-omgeving vereenvoudigen en efficiënter maken. Het resultaat? Een sterke vertrouwensband tussen onze experts en de Nationale Loterij.

Proactieve aanpak

Naast onze uitgebreide kennis was de proactieve aanpak van onze experts een nieuwe wind en doorslaggevende factor voor het succes van dit project. Door met een kritisch oog naar het verleden te kijken, kunnen we meedenken over de noden van de klant en geïnformeerde adviezen geven voor de toekomst. Dat is dan ook wat we in het lopende verbeteringstraject doen om een toekomstbestendige oplossing te kunnen bieden.

Een vaste managed service provider

De fundamenten voor een sterk partnerschap zijn het afgelopen jaar gelegd in de vorm van een vlotte migratie en de opstart van een gecentraliseerd beheer van zowel de on-premise virtuele machines als de Azure-omgeving. Daarop bouwen we verder als een van de vaste managed service providers van de Nationale Loterij. Met onze unieke expertise en innovatieve aanpak stomen we de Nationale Loterij helemaal klaar voor de toekomst.

Een managed service provider die de nieuwste technologieën door en door kent? Bij Cronos Public Services bent u aan het juiste adres.

Ontdek meer

Business
COCOF innoveert met toegankelijke digitale platformen
Cronos Public Services heeft samen met competence centers Innovation Lab en Untranslate twee grootschalige digitale projecten gerealiseerd voor de Franse Gemeenschapscommissie en Iriscare: de websites handicap.brussels en autisme.brussels. Deze innovatieve…
Business
Gemeente zonder gemeentehuis-project: Stad Leuven maakt werk van nieuw kwaliteitsportaal voor Kotlabel
Met het Gemeente zonder gemeentehuis-project ondersteunt Vlaanderen steden en gemeenten die digitale oplossingen uitwerken om hun dienstverlening te verbeteren. Eén van die projecten is het nieuwe Kotlabelportaal, een samenwerking tussen…
Business
Federale Pensioendienst stoomt zich klaar voor de toekomst: wanneer strategie, enterprise architectuur en portfolio management samenkomen

De Federale Pensioendienst is de cruciale speler in het Belgische pensioenlandschap. Om de uitdagingen van vandaag en morgen aan te pakken, werkt de overheidsdienst samen met Cronos Public Services en competence center B.Adapted. Samen stomen we de Federale Pensioendienst klaar voor de toekomst.

Business
Het Verenigingsloket: één digitaal platform voor alle Vlaamse verenigingen

Het verenigingsleven krijgt een flinke boost met de lancering van het Verenigingsloket. Dit digitale platform bundelt informatie en dienstverlening van de Vlaamse overheid en lokale besturen en maakt het voor verenigingen eenvoudiger om alles te vinden wat ze nodig hebben. Samen met het Departement Cultuur, Jeugd en Media (CJM) en met de steun van Digitaal Vlaanderen werkte Cronos Public Services mee om het Verenigingsloket te realiseren.

Elk kwartaal bundelen we relevant nieuws en boeiende cases in onze nieuwsbrief. Schrijf u hier in om deze te ontvangen.