familiehulp
Smart

Familiehulp vernieuwt website op een open en toekomstgericht CMS

Bij Familiehulp kan iedereen terecht die nood heeft aan thuisondersteunende diensten. Als maatschappelijk verantwoord werkgever zet Familiehulp sterk in op opleiding en vorming , met bijzondere aandacht voor kwetsbare groepen. Familiehulp  stelt alles in het werk om hun cliënten een optimale levenskwaliteit te bieden in een vertrouwde omgeving. Familiehulp stemt zijn dienstverlening af op de behoeften van haar klanten en biedt een gepast antwoord op elke vraag. Vertrouwen, innovatie en kwalitatieve dienstverlening staan er centraal.

Familiehulp wenste zijn site te vernieuwen en op een open en toekomstgericht CMS te plaatsen. De nieuwe website moest hun sterke merknaam naar een volgend niveau brengen. “Familiehulp is dé partner voor zorg, ondersteuning en huishoudelijke hulp voor iedereen in Vlaanderen en Brussel. Ons sterk merk vraagt om een sterke uitstraling”, zegt San Cooreman, manager marketing en communicatie van Familiehulp. “Daarom kozen wij in 2017 voor een nieuw logo en een nieuwe huisstijl. Ook een vernieuwde website kon niet uitblijven. “

Familiehulp schotelde ons een aantrekkelijk en uitdagend project voor, waarbij we de nodige aandacht moesten besteden aan de korte doorlooptijd voor de eerste fase. Maar wij gaan natuurlijk geen uitdaging uit de weg en gingen meteen akkoord.

Grootste uitdagingen

Op de website van Familiehulp kunnen bezoekers allerlei aanvragen indienen om bvb dienstencheques of zorg aan te vragen. Hierbij is het zeer belangrijk dat de aanvragen bij de juiste personen terechtkomen. Daarom heeft Familiehulp verschillende contactpunten die Calibrate op de website heeft verwerkt. Elk contactpunt is gelinkt aan een aantal postcodes en beschikt over een e-mailadres. Afhankelijk van de postcode die een gebruiker invult tijdens zijn aanvraag, komt die terecht in de mailbox van een specifiek e-mailadres. Dankzij een custom webform handler komt alles op de juiste plaats terecht!

Daarnaast is het belangrijk voor bezoekers om zo snel mogelijk informatie te vinden over hun dichtstbijzijnde contactpunten. Dat kan via de handige contactpagina, waar je verschillende kaarten terugvindt. Op die kaarten vinden bezoekers het contactpunt dat verantwoordelijk is voor hun regio. Daarbij wordt trouwens dezelfde methode gebruikt als bij de aanvragen. De bezoeker geeft zijn postcode of gemeente in en krijgt meteen alle informatie over het contactpunt. Maar dat contactpunt is niet noodzakelijk het dichtstbijzijnde. Daarom is het voor bezoekers ook nuttig om altijd het dichtstbijzijnde  opleidingscentrum, dagverzorgingshuis en kinderdagverblijf terug te vinden. Per type wordt een Google Maps-kaart ingeladen, maar er wordt maar één kaart getoond. Dat maakt het overzichtelijk en makkelijk voor bezoekers. Deze kaarten maken gebruik van een standaard Google Maps Search. “De dynamische contactpagina laat mensen vlot de weg vinden naar ons. Familiehulp is immers altijd in de buurt.

Ontdek meer

Business
Athumi garandeert wat ze belooft: veilige gegevensuitwisseling met respect voor privacy

Athumi speelt een sleutelrol in de Vlaamse data-economie. Het overheidsbedrijf heeft de wettelijke opdracht om persoonsgegevens en gevoelige bedrijfsdata slim en veilig te verwerken, met behoud van volledige controle en transparantie voor wie zijn data via haar diensten en partners deelt. Vertrouwen is immers essentieel voor datatoepassingen. Cronos Public Services helpt Athumi daarbij door de veilige opzet van haar Confidential Compute-infrastructuur te attesteren.

Business
Eén platform, vele ambities: de digitale evolutie van de VVSG

De VVSG is de kennisdeler, netwerkbouwer en belangenbehartiger van lokale besturen in Vlaanderen. Die rollen vervult de organisatie steeds vaker digitaal, waardoor de nood aan een solide digitale infrastructuur zich aandiende. Wat begon als het ontwerpen van een nieuwe website, groeide uit tot de ontwikkeling van een geïntegreerd platform dat informatie toegankelijk maakt, samenwerking versterkt en de leden centraal stelt. Samen met Cronos Public Services werkte de VVSG aan het fundament voor haar digitale werking.

Business
Hoe VDAB met HR analytics zijn beleid wil versterken

Voor organisaties is het cruciaal om beleidskeuzes te maken op basis van betrouwbare informatie. Daarom zet VDAB steeds sterker in op HR analytics: een datagedreven benadering van personeelsbeleid die toelaat om niet alleen doeltreffender te werken, maar ook proactief in te spelen op trends en uitdagingen. Samen met Cronos Public Services startte VDAB een traject op om deze werkwijze structureel te verankeren binnen zijn werking.

Business
Nieuwe krachtige server voor AI Lab van Howest

Binnen het hoger onderwijs worden de technologische grenzen voortdurend opgezocht. Howest speelt hierin een pioniersrol, met een sterke focus op praktijkgericht onderzoek, innovatie en samenwerking met het werkveld. Om deze rol nog beter te vervullen, kocht de onderwijsinstelling begin dit jaar een krachtige AI-server aan voor het AI Lab. Cronos Public Services, VLAIO en Interreg droegen hun steentje bij om dit waar te maken. 

Elk kwartaal bundelen we relevant nieuws en boeiende cases in onze nieuwsbrief. Schrijf u hier in om deze te ontvangen.