Business

De Nationale Loterij tilt hybride IT-beheer naar een hoger niveau

De Nationale Loterij vond in Cronos Public Services een nieuwe managed service provider. In een vlotte samenwerking tussen verschillende partijen worden kennis, expertise en proactiviteit samengebracht om het hybride beheer van virtuele machines on-premise en in Azure te optimaliseren.

De Nationale Loterij is bij het grote publiek bekend om de organisatie van openbare loterijen, krasloten en hun inzet voor ontelbare goede doelen. Het is een modern en innovatief vennootschap waar het gebruik van cloudoplossingen een integraal onderdeel is van de IT-strategie. In het najaar van 2023 vonden ze bij Cronos Public Services de ideale partner voor zowel het on-premise beheer van hun virtuele machines als managed services in de publieke cloudomgeving Azure.

Cronos Public Services, een eenheid waarop u kunt rekenen

Een sterke en nauwe samenwerking tussen onze competence centers maakte van Cronos Public Services de geknipte managed service provider voor de Nationale Loterij. Hybridge coördineerde de samenwerking en uniformiseerde de aanpak van het project. De strategie van de Nationale Loterij is om alles in de cloud te beheren, behalve de applicaties waarbij dit niet mogelijk is. Arxus zette hun unieke expertise en uitgebreide ervaring met de Azure-technologie in om zowel het on-premise beheer als het beheer in de publieke cloud te optimaliseren.

Een consistente, uniforme en gecoördineerde aanpak

In een eerste fase van het project analyseerden we grondig de bestaande omgeving van de Nationale Loterij. Die bestond deels uit virtuele machines die ter plekke werden beheerd en deels uit virtuele machines die al waren gemigreerd naar Azure. In overleg met de partners zochten we naar de beste manier om zo’n hybride omgeving in beheer te nemen. Door gebruik te maken van Azure Arc konden we de on-premise virtuele machines volledig integreren met de Azure-omgeving, waardoor we de efficiëntie en transparantie van het beheer aanzienlijk verhoogden. Zo boden we de Nationale Loterij een oplossing die het beste van on-premise en cloud combineert.

Arxus Customer Portal

De Nationale loterij kreeg ook toegang tot de Arxus Customer Portal. Het portaal geeft onze klanten op een veilige en gebruiksvriendelijke manier toegang tot ons ecosysteem. Met één klik op de knop kunnen klanten zelf checken welke diensten en/of producten ze momenteel afnemen, hoe gezond hun omgeving is, hun facturen raadplegen of checken wanneer de laatste updates uitgevoerd zijn. De Arxus Customer Portal is met andere woorden onze digitale voordeur waarbij we onze klanten extra functionaliteiten brengen door naar hun noden te luisteren.

Vertrouwen gebaseerd op kennis en expertise

Door de nauwe samenwerking tussen de competence centers en de uitgebreide kennis van en ervaring met Azure konden we zowel het on-premise beheer als het beheer in de Azure-omgeving vereenvoudigen en efficiënter maken. Het resultaat? Een sterke vertrouwensband tussen onze experts en de Nationale Loterij.

Proactieve aanpak

Naast onze uitgebreide kennis was de proactieve aanpak van onze experts een nieuwe wind en doorslaggevende factor voor het succes van dit project. Door met een kritisch oog naar het verleden te kijken, kunnen we meedenken over de noden van de klant en geïnformeerde adviezen geven voor de toekomst. Dat is dan ook wat we in het lopende verbeteringstraject doen om een toekomstbestendige oplossing te kunnen bieden.

Een vaste managed service provider

De fundamenten voor een sterk partnerschap zijn het afgelopen jaar gelegd in de vorm van een vlotte migratie en de opstart van een gecentraliseerd beheer van zowel de on-premise virtuele machines als de Azure-omgeving. Daarop bouwen we verder als een van de vaste managed service providers van de Nationale Loterij. Met onze unieke expertise en innovatieve aanpak stomen we de Nationale Loterij helemaal klaar voor de toekomst.

Een managed service provider die de nieuwste technologieën door en door kent? Bij Cronos Public Services bent u aan het juiste adres.

Ontdek meer

Business
Athumi garandeert wat ze belooft: veilige gegevensuitwisseling met respect voor privacy

Athumi speelt een sleutelrol in de Vlaamse data-economie. Het overheidsbedrijf heeft de wettelijke opdracht om persoonsgegevens en gevoelige bedrijfsdata slim en veilig te verwerken, met behoud van volledige controle en transparantie voor wie zijn data via haar diensten en partners deelt. Vertrouwen is immers essentieel voor datatoepassingen. Cronos Public Services helpt Athumi daarbij door de veilige opzet van haar Confidential Compute-infrastructuur te attesteren.

Business
Eén platform, vele ambities: de digitale evolutie van de VVSG

De VVSG is de kennisdeler, netwerkbouwer en belangenbehartiger van lokale besturen in Vlaanderen. Die rollen vervult de organisatie steeds vaker digitaal, waardoor de nood aan een solide digitale infrastructuur zich aandiende. Wat begon als het ontwerpen van een nieuwe website, groeide uit tot de ontwikkeling van een geïntegreerd platform dat informatie toegankelijk maakt, samenwerking versterkt en de leden centraal stelt. Samen met Cronos Public Services werkte de VVSG aan het fundament voor haar digitale werking.

Business
Hoe VDAB met HR analytics zijn beleid wil versterken

Voor organisaties is het cruciaal om beleidskeuzes te maken op basis van betrouwbare informatie. Daarom zet VDAB steeds sterker in op HR analytics: een datagedreven benadering van personeelsbeleid die toelaat om niet alleen doeltreffender te werken, maar ook proactief in te spelen op trends en uitdagingen. Samen met Cronos Public Services startte VDAB een traject op om deze werkwijze structureel te verankeren binnen zijn werking.

Business
Nieuwe krachtige server voor AI Lab van Howest

Binnen het hoger onderwijs worden de technologische grenzen voortdurend opgezocht. Howest speelt hierin een pioniersrol, met een sterke focus op praktijkgericht onderzoek, innovatie en samenwerking met het werkveld. Om deze rol nog beter te vervullen, kocht de onderwijsinstelling begin dit jaar een krachtige AI-server aan voor het AI Lab. Cronos Public Services, VLAIO en Interreg droegen hun steentje bij om dit waar te maken. 

Elk kwartaal bundelen we relevant nieuws en boeiende cases in onze nieuwsbrief. Schrijf u hier in om deze te ontvangen.