Aankondiging

Infront en Microsoft Dynamics 365 zorgen voor technologische innovatie bij De Lijn

  • Infront

  • De Lijn

  • Microsoft

De Vlaamse Vervoermaatschappij De Lijn (& haar exploitanten) bedient dagelijks honderd duizenden mensen en is zo verantwoordelijk voor meer dan 200 miljoen voertuigkilometers op jaarbasis. Met behulp van ons competence center Infront en de kracht van Microsoft Dynamics 365 heeft de organisatie een digitale transformatie ondergaan.

De intelligente Microsoft-applicaties verbeteren de interne werkprocessen, verhogen de efficiëntie en optimaliseren de samenwerking bij De Lijn. Zo kunnen de medewerkers zich meer richten op de kern van hun werk, en minder op de administratieve lasten.

Verhoogde efficiëntie en tevredenheid

Twee veelgebruikte applicaties, Dispatching Incident Management en Driver Management, tonen de meerwaarde van deze nieuwe werkprocessen aan.

  • Dispatching Incident Management (DIM): Deze tool stelt De Lijn in staat om snel en effectief te reageren op incidenten zoals agressie, ongevallen en doorstromingsproblemen. Met slechts enkele klikken kunnen medewerkers alle relevante data verzamelen en ordenen, wat resulteert in een efficiëntere en snellere afhandeling van moeilijke situaties.
  • Driver Management (chauffeursbeheer): Deze tool biedt een compleet overzicht van de prestaties van chauffeurs., wat bijdraagt aan een efficiëntere bedrijfsvoering en betere werknemerstevredenheid.

Impact van de implementatie

De implementatie van deze tools heeft geleid tot een significante verbetering in het dagelijks werk van De Lijn. Het werk is niet alleen administratief eenvoudiger geworden, maar ook inhoudelijk interessanter. De flexibiliteit en eenvoud van Microsoft Dynamics 365 hebben de implementatietijd verkort en zorgen voor een vlottere bedrijfsvoering.

De samenwerking tussen Infront, Microsoft en De Lijn is een toonbeeld van hoe technologische innovatie een positieve invloed kan hebben op de efficiëntie en effectiviteit van een organisatie. Infront, de drijvende kracht achter deze transformatie, toont aan dat door de juiste tools en expertise in te zetten, zelfs de grootste en meest complexe organisaties zoals De Lijn hun dienstverlening kunnen verbeteren en hun werkprocessen kunnen optimaliseren.

Beter openbaar vervoer

Bij Cronos Public Services zijn we trots op dit project en de positieve impact die het heeft op zowel de medewerkers van De Lijn als alle burgers die gebruikmaken van hun diensten. Door onze krachten te bundelen kunnen we het openbaar vervoer in Vlaanderen moderniseren en verbeteren.

Wenst u op de hoogte te blijven van al onze nieuwsupdates?

Volg dan zeker onze Cronos Public Services NV pagina op LinkedIn

Ontdek meer

Media, Project
Antwerpen in je broekzak: Mijn Antwerpen-app brengt dienstverlening dichter bij de burger

15 oktober 2024 – De lancering van de Mijn Antwerpen-app markeert een belangrijke stap in de digitale transformatie van Stad Antwerpen. Met meer dan 35.000 downloads binnen vier maanden toont deze slimme tool aan dat Antwerpenaren écht zaten te wachten op een gebruiksvriendelijke oplossing die hun dagelijks leven vereenvoudigt.

Lees meer
Event
Breng ons een bezoek op Trefdag Vlaanderen Digitaal 2024

04 oktober 2024 – Binnen iets minder dan 3 weken, op 24 oktober, vindt opnieuw Trefdag Vlaanderen Digitaal plaats in Flanders Expo.
Een evenement waar de digitale toekomst van Vlaanderen centraal staat en waar we ook dit jaar als vaste partner van de partij zijn.

Lees meer
Project
Opgroeien zet in op digitale transformatie: sneller en veiliger ondersteuning voor gezinnen in Vlaanderen en Brussel

23 augustus 2024 – Bij Opgroeien draait alles om het bieden van de best mogelijke ondersteuning aan kinderen en gezinnen. Samen met onze experts en Brightfox hebben we via Project ZOE 2.0 een aanzienlijke stap vooruit gezet in de digitalisering van hun processen, waardoor gezinnen nu sneller en efficiënter hulp krijgen.

Lees meer
Project
Datamigratie en cyberveiligheid: FOD Sociale Zekerheid moderniseert IT-infrastructuur

13 juni 2024 – Het datacentrum van de FOD Sociale Zekerheid wordt tegen eind 2026 ontmanteld. Dit past binnen de bredere strategie van de federale overheid om de digitale transformatie te versnellen en de dataveiligheid te verhogen. De FOD ging op zoek naar een toekomstbestendige oplossing en vond die met de hulp van Cronos Public Services.

Lees meer

Elk kwartaal bundelen we relevant nieuws en boeiende cases in onze nieuwsbrief. Schrijf u hier in om deze te ontvangen.