Bij Opgroeien draait alles om het bieden van de best mogelijke ondersteuning aan kinderen en gezinnen. Samen met onze experts en Brightfox hebben we via Project ZOE 2.0 een aanzienlijke stap vooruit gezet in de digitalisering van hun processen, waardoor gezinnen nu sneller en efficiënter hulp krijgen.
Met behulp van Salesforce Service Cloud en Experience Cloud hebben we een complexe aanvraagprocedure omgezet naar een overzichtelijk digitaal proces. Dit zorgt ervoor dat gezinnen die recht hebben op een zorgtoeslag – een maandelijkse aanvulling op het Groeipakket – hun aanvragen nu veel sneller en transparanter kunnen volgen. Waar voorheen de evaluatie meer dan een jaar kon duren, gebeurt dit nu veel sneller dankzij de nieuwe digitale workflow.
Dataveiligheid staat centraal
Gevoelige data wordt optimaal beschermd met Salesforce Shield en andere integraties zoals eHealth, MijnBurgerprofiel, en Magda Document Service. Dankzij de implementatie van GDPR-compliance en de inzet van BYOK (Bring Your Own Key) wordt de privacy van alle betrokkenen gegarandeerd.
Eén platform voor alles
Door verschillende systemen te integreren binnen één gebruiksvriendelijke interface, wordt informatie nu op een centrale plek beheerd. Dit maakt het voor zowel artsen als gezinnen gemakkelijker om toegang te krijgen tot de nodige data en zorgt voor een naadloze ervaring.
Benieuwd hoe deze digitale transformatie een verschil maakt voor gezinnen in Vlaanderen en Brussel? Lees de volledige case op de website van onze competence center Brightfox (ENG).