Project

Microsoft Copilot: een nieuw tijdperk van juridische efficiëntie bij FOD Justitie

  • MICROSOFT

  • JUSTITIE

  • CHATBOT

De FOD Justitie kan sinds kort een beroep doen op een slimme assistent. In samenwerking met Microsoft heeft competence center RoboRana een baanbrekende proof of concept gerealiseerd, speciaal ontworpen om onderzoeksrechters te ondersteunen bij hun besluitvormingsprocessen. Welkom in de wereld van Microsoft Copilot, mogelijk gemaakt door kunstmatige intelligentie. 

Een betere besluitvorming 

Heeft u zich ooit voorgesteld hoe het zou zijn om een assistent te hebben die u helpt met uw dagelijkse werkzaamheden? Bij FOD Justitie kunnen ze het sinds kort zelf ondervinden.  

Onderzoeksrechters, belast met het nemen van snelle beslissingen, kunnen nu via natuurlijke taal aan een AI-assistent vragen om een samenvatting te geven van het juridisch verleden van verdachten. De Copilot kan snel een overzicht genereren, compleet met referenties naar de documenten waaruit de informatie is gehaald. Dit betekent een aanzienlijke tijdbesparing en verhoogde nauwkeurigheid in de besluitvorming. 

AI-gedreven efficiëntie 

De combinatie van de expertise van de onderzoeksrechter en de AI-gedreven efficiëntie van de Copilot vormt een krachtig team. Samen versterken ze elkaar om uiteindelijk tot een correcte en goed geïnformeerde beslissing te komen. Dit initiatief is niet alleen een sprong voorwaarts in de digitale transformatie van justitie, maar ook een voorbeeld van hoe technologie kan worden ingezet om de efficiëntie en effectiviteit van juridische processen te verbeteren. 

Technologie en menselijke expertise 

RoboRana en Microsoft zetten met deze ontwikkeling een belangrijke stap in de richting van een slimmere en meer geïntegreerde toekomst voor justitie. Door gebruik te maken van AI-assistentie zoals Microsoft Copilot, opent de deur naar een tijdperk waarin technologie en menselijke expertise hand in hand gaan om de uitdagingen van het moderne juridische werk aan te gaan. 

Wenst u op de hoogte te blijven van al onze nieuwsupdates?

Volg dan zeker onze Cronos Public Services NV pagina op LinkedIn

Ontdek meer

Aankondiging
Infront en Microsoft Dynamics 365 zorgen voor technologische innovatie bij De Lijn
1 maand geledenDe Vlaamse Vervoermaatschappij De Lijn (& haar exploitanten) bedient dagelijks honderd duizenden mensen en is zo verantwoordelijk voor meer dan 200 miljoen voertuigkilometers op jaarbasis. Met behulp van…
Lees meer
Aankondiging
Spotbooking maakt toegang tot autoluwe zones en inname van openbaar domein in Mechelen makkelijker
1 maand geledenStad Mechelen, Geosparc en Cronos Public Services slaan de handen in elkaar om de aanvraag van vergunningen gebruiksvriendelijker te maken voor burger én stadsdienst. Het project is wederom…
Lees meer
In de pers
Stad Brugge – toonaangevende toeristische trekpleister die technologie en innovatie stevig omarmt
1 maand geledenStad Brugge zet de toon voor innovatie met de lancering van een nieuw Tourist Data Management System (TDMS). Met de hulp van Cronos Public Services en Codana ontwikkelden…
Lees meer
Aankondiging
Het Facilitair Bedrijf van de Vlaamse overheid bundelt de krachten met Cronos Public Services en Thola
2 maanden geledenCronos Public Services heeft een belangrijke mijlpaal bereikt door een baanbrekende samenwerking aan te gaan met Thola en Het Facilitair Bedrijf van de Vlaamse overheid. Deze samenwerking, bezegeld…
Lees meer

Elk kwartaal bundelen we relevant nieuws en boeiende cases in onze nieuwsbrief. Schrijf u hier in om deze te ontvangen.