trudofeesten-02
Business

De website van de Trudofeesten, in ‘no time’ live!

Op 21 en 22 september is de Grote markt van Sint-Truiden het décor van een gigantisch massaspektakel in het kader van de zeven-jaarlijkse Trudofeesten. Hierbij wordt het leven van Trudo, de stichter van Sint-Truiden, op een verrassende manier verteld.

“Het was voor ons cruciaal dat de website in ‘no time’ live kon. Bij dit soort events is het belangrijk dat we veel info beschikbaar kunnen stellen. Naast het programma zijn er ook alle praktische zaken zoals: Waar kan ik parkeren? Waar kan ik de fietsenstalling vinden? Waar kan ik een mindervalide parking vinden? Waar zijn de infopunten in de stad?

Alle vragen die binnenkomen, proberen wij ook om te zetten in een vraag en antwoord wat we toevoegen aan onze FAQ. We proberen deze stelselmatig uit te breiden zodat je meteen alles op de website kan terugvinden zonder dat je hoeft te bellen. “, vertelt Bert Flossie – Expert Communicatie Sint -Truiden.

Snelheid

De website wordt ook gebruikt om nieuws te delen. Op die manier kan iedereen op de hoogte blijven van de laatste nieuwe zaken over de Trudofeesten.

“Wat zo fantastisch is aan dit project, is dat we op nog geen maand tijd van scratch online zijn gegaan. Het is ook veel meer dan een one pager. Er kwam veel bij kijken: zo zijn er verschillende content types en moet de website verschillende zaken aankunnen. De medewerkers van Digital Pulse begrepen ook meteen wat we verwachtten. Je merkt meteen dat ze ervaring hebben met event websites.  Ze stelden het ook eerlijk voor als het op een andere manier beter kon. Die wisselwerking werkte heel goed. Er zijn heel korte lijnen waardoor we snel kunnen schakelen.”

De grootste uitdaging was de opbouw van de pagina’s zelf. Niet vanzelfsprekend aangezien er verschillende content types opstaan die op hun manier een andere indeling hebben in de front-end.

Daar heeft Digital Pulse aan de back-end bepaalde categorieën aangemaakt die telkens op een andere manier weergegeven kunnen worden. Er staan namelijk verschillende activiteiten ingepland die telkens op een andere manier in de website moeten kunnen ingevoerd worden. Je hebt activiteiten die langer lopen maar je hebt ook activiteiten die specifiek op één weekend plaatsvinden die allemaal op de juiste manier weergegeven moeten kunnen worden. Digital Pulse, onderdeel van De Cronos Groep, heeft dit op de correcte manier kunnen oplossen. De online ticketverkoop verloopt vlot. Dat wil zeggen dat mensen hun weg vinden naar onze website. Wat een heel positief signaal is.

Stad Sint-Truiden & Cronos 

“We zijn heel tevreden over onze samenwerking. Cronos Public Services kon echt aan onze noden voldoen, qua timing, techniciteit enzovoort. Om de zoveel tijd zitten we samen om te bespreken hoe onze samenwerking verloopt en wat er in de toekomst zit aan te komen. We werken ondertussen al 5 jaar fijn samen waarbij alles goed wordt opgevolgd. Ook voor de stadswebsite werken we al een geruime tijd samen met Cronos. “, aldus Bert.

Ontdek meer

Innovatie
FIT investeert in modern data-ecosysteem

Data wordt niet voor niets omschreven als ‘het nieuwe goud’. Het is enorm waardevol, en dat weten ze ook bij Flanders Investment & Trade (FIT). Om export te stimuleren en buitenlandse bedrijven te overtuigen om te investeren in België …

Business
Wat zegt uw brein over uw potentieel? De Pensioendienst zocht het uit

Leidinggevenden binnen de Federale Pensioendienst dragen een grote verantwoordelijkheid. Voor hun team, maar ook voor alle burgers die beroep doen op hun diensten. De Pensioendienst ging op zoek naar een manier om de nieuwe lichting …

Innovatie
Stad Antwerpen en Digipolis bouwen aan de digitale dienstverlening van de toekomst

Elke dag doen Antwerpse verenigingen beroep op de diensten en de infrastructuur van stad Antwerpen, bijvoorbeeld om subsidies aan te vragen of lokalen te reserveren. Om deze processen in goede banen te leiden en de communicatie met de burger …

Innovatie
Innovatielab NMBS komt op stoom dankzij Cronos Public Services

De NMBS heeft de ambitie om een innoverende speler op de markt te worden door nieuwe technologieën maximaal te benutten om haar service te verbeteren. Om die snel te kunnen testen werd het Innovatielab opgericht.

Elk kwartaal bundelen we relevant nieuws en boeiende cases in onze nieuwsbrief. Schrijf u hier in om deze te ontvangen.