trudofeesten-02
Business

De website van de Trudofeesten, in ‘no time’ live!

Op 21 en 22 september is de Grote markt van Sint-Truiden het décor van een gigantisch massaspektakel in het kader van de zeven-jaarlijkse Trudofeesten. Hierbij wordt het leven van Trudo, de stichter van Sint-Truiden, op een verrassende manier verteld.

“Het was voor ons cruciaal dat de website in ‘no time’ live kon. Bij dit soort events is het belangrijk dat we veel info beschikbaar kunnen stellen. Naast het programma zijn er ook alle praktische zaken zoals: Waar kan ik parkeren? Waar kan ik de fietsenstalling vinden? Waar kan ik een mindervalide parking vinden? Waar zijn de infopunten in de stad?

Alle vragen die binnenkomen, proberen wij ook om te zetten in een vraag en antwoord wat we toevoegen aan onze FAQ. We proberen deze stelselmatig uit te breiden zodat je meteen alles op de website kan terugvinden zonder dat je hoeft te bellen. “, vertelt Bert Flossie – Expert Communicatie Sint -Truiden.

Snelheid

De website wordt ook gebruikt om nieuws te delen. Op die manier kan iedereen op de hoogte blijven van de laatste nieuwe zaken over de Trudofeesten.

“Wat zo fantastisch is aan dit project, is dat we op nog geen maand tijd van scratch online zijn gegaan. Het is ook veel meer dan een one pager. Er kwam veel bij kijken: zo zijn er verschillende content types en moet de website verschillende zaken aankunnen. De medewerkers van Digital Pulse begrepen ook meteen wat we verwachtten. Je merkt meteen dat ze ervaring hebben met event websites.  Ze stelden het ook eerlijk voor als het op een andere manier beter kon. Die wisselwerking werkte heel goed. Er zijn heel korte lijnen waardoor we snel kunnen schakelen.”

De grootste uitdaging was de opbouw van de pagina’s zelf. Niet vanzelfsprekend aangezien er verschillende content types opstaan die op hun manier een andere indeling hebben in de front-end.

Daar heeft Digital Pulse aan de back-end bepaalde categorieën aangemaakt die telkens op een andere manier weergegeven kunnen worden. Er staan namelijk verschillende activiteiten ingepland die telkens op een andere manier in de website moeten kunnen ingevoerd worden. Je hebt activiteiten die langer lopen maar je hebt ook activiteiten die specifiek op één weekend plaatsvinden die allemaal op de juiste manier weergegeven moeten kunnen worden. Digital Pulse, onderdeel van De Cronos Groep, heeft dit op de correcte manier kunnen oplossen. De online ticketverkoop verloopt vlot. Dat wil zeggen dat mensen hun weg vinden naar onze website. Wat een heel positief signaal is.

Stad Sint-Truiden & Cronos 

“We zijn heel tevreden over onze samenwerking. Cronos Public Services kon echt aan onze noden voldoen, qua timing, techniciteit enzovoort. Om de zoveel tijd zitten we samen om te bespreken hoe onze samenwerking verloopt en wat er in de toekomst zit aan te komen. We werken ondertussen al 5 jaar fijn samen waarbij alles goed wordt opgevolgd. Ook voor de stadswebsite werken we al een geruime tijd samen met Cronos. “, aldus Bert.

Ontdek meer

Business
Een ambitieuze tenantmigratie: hoe RSVZ met succes overstapte naar een eigen Microsoft-tenant

Het Rijksinstituut voor de Sociale Verzekeringen der Zelfstandigen stond voor een grote uitdaging: de overstap van een multi-tenant naar een eigen tenantomgeving. Dankzij een nauwe samenwerking met Cronos Public Services werd deze ambitie werkelijkheid. 

Business
Primeur in Vlaanderen: Technopolis pakt uit met expo over AI

Sinds december kunt u in Mechelen terecht om de tijdelijke expo AI! te ontdekken. Technopolis lanceerde deze unieke themazone in samenwerking met De Cronos Groep, de Nationale Loterij en VLAIO. Bezoekers vanaf 12 jaar krijgen er een toegankelijke introductie tot de fascinerende wereld van artificiële intelligentie. Een primeur in Vlaanderen en daarbuiten, en bovendien een grote stap in het vergroten van de technologische geletterdheid. 

Business
Opgroeien bouwt met PARKOUR een veilige digitale haven voor jongeren

Een veilige digitale haven waar jongeren zelf de regie in handen hebben: dat was wat Opgroeien en Digitaal Vlaanderen voor ogen hadden met PARKOUR. Het innovatieve platform werd ontworpen voor jongeren van 13 tot 25 jaar, hun begeleiders en hun steunfiguren. Intussen bevindt de app zich in een pilootfase. Vanaf het begin zat Cronos Public Services mee aan de knoppen om dit complexe project te realiseren. 

Business
De Nationale Loterij tilt hybride IT-beheer naar een hoger niveau
De Nationale Loterij vond in Cronos Public Services een nieuwe managed service provider. In een vlotte samenwerking tussen verschillende partijen worden kennis, expertise en proactiviteit samengebracht om het hybride beheer…

Elk kwartaal bundelen we relevant nieuws en boeiende cases in onze nieuwsbrief. Schrijf u hier in om deze te ontvangen.