De intelligente scanner
Het is een traditioneel iets, het binnenbrengen van attesten via de groene brievenbus. Gemakkelijk voor de klant, iets complexer voor de mutualiteit. Vroeger werden al deze attesten handmatig behandeld, maar dit behoort tot de verleden tijd. Door middel van de intelligente scanner gebeurt dit nu veel gebruiksvriendelijker en efficiënter.
“Het grote voordeel van de intelligente scanner is dat bij de verwerking van de attesten, er meteen suggesties worden voorgesteld door de applicatie. Het is op dat moment voldoende om te vergelijken wat er op het attest en het scherm geschreven staat. Dat maakt dat onze medewerkers veel sneller kunnen werken. Op die manier blijft er meer tijd over voor andere nuttige taken.”, aldus Tania Lemos – Java Developer bij de Christelijke Mutualiteit.
Nieuwe technologie
“Elk jaar gaan we op zoek naar hoe nieuwe technologie onze business kan helpen ondersteunen. Binnen deze context proberen we die technologie niet alleen in te zetten maar ook aan te tonen dat er een business meerwaarde is. Rond die nieuwe technologie organiseren we jaarlijks een ‘techday for business’ waar we de eindgebruikers op uitnodigen. Daar toetsen we concrete cases en/of er een bepaalde technologie bruikbaar is. Hieruit is gebleken dat artificiële intelligentie ons kan helpen bij schriftherkenning. Vanuit dat verhaal is de test ontstaan om binnen ons scanningsproces artificiële intelligentie te integreren om attesten sneller en efficiënter te kunnen verwerken.
Op maandbasis verwerken onze mensen 5 miljoen attesten die vaak handgeschreven zijn. Iedereen weet dat een doktersgeschrift vaak niet leesbaar is. We hebben gezien dat onze huidige scanner te weinig attesten herkent. Dankzij deze add-on van artificiële intelligentie, uitgewerkt door Vectr.Consulting, zijn we erin geslaagd om dit sterk te gaan verhogen. Dat maakt dat we een hoger percentage van handgeschreven attesten zullen kunnen herkennen. “, vertelt Peter Van Maele – Hoofdarchitect ICT Christelijke Mutualiteit.
Samenwerken
Dat deze technologie zijn intrede doet bij de Christelijke Mutualiteit heeft het mede te danken aan de samenwerking met Cronos Public Services.
“De laatste 15 jaar heeft Cronos ons ondersteund in kleine en grote projecten en veel projecten succesvol opgeleverd. Het is een bedrijf dat niet alleen de juiste mensen aanlevert om taken uit te voeren maar ook op vlak van innovatie ervoor zorgt om ons de juiste ondersteuning aan te bieden.“, aldus Peter.
Java Academy
Met de Java Academy toont de Christelijke Mutualiteit zich van zijn meest vooruitstrevende kant. Ze gaven vorig jaar de kans aan mensen die niet meteen een IT-diploma voorhanden hadden, maar wel over de juiste competenties beschikten om zich te vormen in Java, de ontwikkeltaal. Ondertussen zijn er vanuit de academie 16 medewerkers aangeworven. Dit jaar is er een nieuwe Java Academy opgestart waaruit wij 15 nieuwe medewerkers willen aanwerven.
Facts & Figures CM
Één van de grootste IT afdeling in België