groeipakket
Business

AARON: het gratis online platform van Kind & Gezin dat alle aanwezigheden van elke opvanglocatie centraliseert.

Sinds 1 januari 2019 is het Groeipakket actief. Het Groeipakket omvat onder andere de vroegere kinderbijslag en heeft nog verschillende financiële tegemoetkomingen op maat van elk kind. Zo krijg je maandelijks ook een kinderopvangtoeslag, dit bedrag wordt berekend op de maandelijkse aanwezigheid van jouw kind in een opvanglocatie.

Om dit bedrag te kunnen berekenen heeft Kind & Gezin de aanwezigheidstijden per kind nodig. Het probleem was dat elke opvanglocatie zijn eigen manier had om die registraties bij te houden. Vaak was dit nog op papier of digitaal (lees: in excel). Om zo efficiënt mogelijk te werken, hadden ze een oplossing nodig. En daar hebben Aptus en Cronos Public Services voor gezorgd met een gratis online platform, AARON.

AARON is het gratis registratieplatform dat Kind & Gezin ter beschikking stelt voor alle opvanglocaties die onder hen vallen. Als opvanglocatie moet je op die manier geen ander duur programma aankopen om jouw registraties bij te houden. Dit bespaart al een grote kost voor de opvanglocaties. Het grote voordeel met AARON is dat alle aanwezigheden op 1 plaats beschikbaar zijn én deze automatisch elke maand naar Kind & Gezin worden doorgestuurd.

AARON is beschikbaar voor alle opvanglocaties in Vlaanderen. Ze kunnen vlot aanmelden en krijgen van Kind & Gezin gratis inlogbadges toegestuurd zodat ze het platform optimaal kunnen gebruiken. Ook is er een ouderportaal voorzien waarop de ouders kunnen inloggen en zo de registraties van hun kind kunnen opvolgen.

Elke opvanglocatie voegt zijn of haar kindjes toe in het platform en koppelt een inlogbadge dat voorzien is met een QR-code aan de kindjes. Deze kaart komt dan in de portefeuille van de ouders. In elke opvanglocatie is er ook een toestel aanwezig, dit kan een laptop, tablet of gewoon een gsm zijn. Als het kindje ‘s ochtends aankomt bij de opvanglocatie wordt de QR-code gescand. Als het kindje ‘s avonds weer naar huis vertrekt wordt de QR-code opnieuw gescand. Nu heeft Kind & Gezin voldoende gegevens om de ouders een correct kinderopvangtoeslag toe te kennen.

Alexander Vanwijnsberghe, Managing Director van Aptus, licht verder toe:

“We maken gebruik van een PWA (Progressive Web App) Dit is in feite een “gewone” website, die geoptimaliseerd is om gebruikt te worden op allerhande devices. Op smartphones en tablets kan je deze toevoegen aan je startscherm zodat het er in feite uitziet als een echte app. Dit zorgt ervoor dat onze app volledig cross-platform is en heel makkelijk bij te werken is zodat de gebruiker altijd van de laatste nieuwe versie kan genieten zonder dat hij een traag update proces moet doorlopen. Om je een idee te geven over hoeveel data het ongeveer gaat: sinds het begin van Aaron (1 Januari 2019) zijn er al meer dan 3.700.000 check-in/outs gebeurd. En dit voor een 24.000-tal kinderen.”

 

Bron: Aptus

Ontdek meer

Business
Federale Pensioendienst stoomt zich klaar voor de toekomst: wanneer strategie, enterprise architectuur en portfolio management samenkomen

De Federale Pensioendienst is de cruciale speler in het Belgische pensioenlandschap. Om de uitdagingen van vandaag en morgen aan te pakken, werkt de overheidsdienst samen met Cronos Public Services en competence center B.Adapted. Samen stomen we de Federale Pensioendienst klaar voor de toekomst.

Business
Het Verenigingsloket: één digitaal platform voor alle Vlaamse verenigingen

Het verenigingsleven krijgt een flinke boost met de lancering van het Verenigingsloket. Dit digitale platform bundelt informatie en dienstverlening van de Vlaamse overheid en lokale besturen en maakt het voor verenigingen eenvoudiger om alles te vinden wat ze nodig hebben. Samen met het Departement Cultuur, Jeugd en Media (CJM) en met de steun van Digitaal Vlaanderen werkte Cronos Public Services mee om het Verenigingsloket te realiseren.

Business
Stad Antwerpen digitaal: Mijn Antwerpen-app brengt stadsdiensten 24/7 binnen handbereik

Stad Antwerpen zet een grote stap in haar digitale transformatie met de lancering van de Mijn Antwerpen-app. Deze innovatieve mobiele applicatie is ontwikkeld om stadsdiensten en -activiteiten digitaal toegankelijk te maken voor iedereen. De app kwam tot stand door een strategische samenwerking tussen Stad Antwerpen, IT-partner Digipolis, Cronos Public Services en competence center icapps. 

Innovatie
Haven van Antwerpen-Brugge kiest met low-code voor vernieuwing en efficiëntie
Port of Antwerp-Bruges is steeds op zoek naar manieren om hun werking te optimaliseren. Met de hulp van Cronos Public Services zet het havenbedrijf volop in op low-code, een methode…

Elk kwartaal bundelen we relevant nieuws en boeiende cases in onze nieuwsbrief. Schrijf u hier in om deze te ontvangen.