Vacature

Wordt u onze nieuwe Bid Manager?

Wat houdt deze functie in?

Als bid manager binnen onze organisatie acteert u als projectmanager tijdens de offerte fase van een ICT project. U begeleidt offertes en ondersteunt bij het uitzetten van strategieën en doelstellingen (als rode draad over de competence centers heen en aangepast aan de overheidsdienst). Daarbij bent u, op basis van uw kennis van de ontwikkelingen in uw vakgebied en de markt, van toegevoegde waarde voor onze organisatie.

In deze functie:

  • Verwerkt u opdrachten zelfstandig en heeft u leidinggevende ervaring.
  • Vervult u de rol van een gedegen adviseur op tactisch/strategisch niveau, communiceert u overtuigend en creëert u draagvlak.
  • Bent u steeds klantgericht, analytisch en gedreven.
  • Begeleidt u de offertes van het begin tot het einde. U bent daarom ook bereid om de meer administratieve taken daarrond op te nemen en in te staan voor de eindredactie van de offerte.

Gezocht profiel

  • U heeft een masterdiploma of gelijk door ervaring met een ICT-achtergrond
  • U bent een ervaren projectmanager of bid manager
  • U heeft een brede algemene ICT-kennis opgebouwd
  • U heeft ervaring in planningen en schattingen maken
  • U heeft ervaring in het maken van kwalitatief hoogstaande offertes voor maatwerk oplossingen, en/of voor pakketimplementaties.
  • U kan een visie opbouwen die producten of oplossingen overstijgt
  • U heeft zeer sterke communicatie skills (zowel mondeling als schriftelijk)
  • U heeft ervaring in het ondersteunen van business development en verkoop
  • U kan voor een offerte de KPI’s, de risico’s en de opportuniteiten goed inschatten
  • U bent gedreven en kan mensen motiveren
  • U bent punctueel en hebt oog voor kwaliteit
  • U straalt maturiteit en vertrouwen uit
  • Uw talenkennis omvat NL / FR / EN

Aanbod

  • U zal deel uitmaken van de grootste private Belgische IT groep en van een enthousiast team met een open en no nonsense attitude en een cultuur van ondernemerschap
  • U kan mee bouwen aan een onderneming die inzet op groei en innovatie
  • U verkrijgt een competitieve verloning, bedrijfswagen, Flex income plan, Hospitalisatie – en groepsverzekering, …

Tot slot

De Cronos Groep werd opgericht in 1991 door Jef de Wit, die het bedrijf vandaag nog steeds leidt. Inmiddels bestaat de groep uit een 400tal competence centers met in totaal 8.000 medewerkers. De jaarlijkse omzet bedraagt ongeveer 1 miljard euro.

Cronos Public Services is de entiteit binnen de groep die de relatie met de publieke instellingen beheert en het volledige portfolio van de groep aanbiedt aan deze klanten. Het team telt 40 medewerkers en realiseerde in 2021 een omzet van 200 miljoen euro.

Voelt u zich geroepen om ons team te komen versterken?

Contacteer ons, we maken graag met je kennis!

Mieke De Smet

Director

Tom Schrijvers

Bid Office Manager

Ontdek meer

Project
Samen met CM bouwen we aan een sterkere teststrategie

29 juni 2025 – Binnen het domein Vervangingsinkomen, waar dagelijks wordt gewerkt aan het correct berekenen en uitbetalen van vervangingsinkomens, staan snelheid en kwaliteit centraal. Om nieuwe software snel en betrouwbaar in productie te brengen, is testautomatisatie van cruciaal belang. Om die uitdaging aan te pakken, werkte CM samen met Cronos Public Services en competence center M2Q aan een traject dat de teststrategie futureproof maakt.

Lees meer
Hoe OVAM generatieve AI integreert: een strategisch traject met Microsoft Copilot

29 juni 2025 – OVAM werkt dagelijks aan een duurzaam beheer van afval, materialen en bodem in Vlaanderen. Om haar werking verder te moderniseren en de interne efficiëntie te versterken, besloot OVAM om Microsoft Copilot te integreren in de organisatie. Samen met Cronos Public Services en onze experten van The Flow en MbarQ werd een meerfasentraject opgezet, met als doel medewerkers te ondersteunen in het gebruik van generatieve AI op een veilige en strategische manier.

Lees meer
Event
Data Partnerdag van Digitaal Vlaanderen: samen pleiten voor een wendbare aanpak

28 mei 2025 – Tijdens de plenaire ochtend van de Data Partnerdag van Digitaal Vlaanderen vorige week vrijdag bracht Sophie Angenot van competence center QuaData een keynote over hoe een datagedreven overheid niet zomaar een ambitie is, maar een discipline die oefening en toewijding vraagt.

Lees meer
Awards
Vastgoed Informatie Platform (VIP) uitgeroepen als IT Project Of The Year in Government op de Data News Awards!

22 mei 2025 – Tijdens de uitreiking van de Computable Awards op Cybersec Europe werd het Vastgoed Informatie Platform (VIP) net bekroond als IT Project Of The Year in Government. Een mooi project van Athumi samen met CIB – Het vastgoednetwerk, Fednot en VVSG waar we aan mochten bijdragen.

Lees meer

Elk kwartaal bundelen we relevant nieuws en boeiende cases in onze nieuwsbrief. Schrijf u hier in om deze te ontvangen.